Проблема: формування в учнів ключових компетентностей за умов інноваційної освіти
Графік і тематика засідань МО вчителів початкових класів (2015 - 2016 н.р.)
І засідання. Вересень
№ з/п
|
Зміст
|
Відповідальні
|
1
|
Аналіз роботи методичного об'єднання за минулий
навчальний рік
|
Мечетіна Л.М.
|
2
|
Аналіз програм початкової школи, змін до програм, підручників для початкової
школи, опрацювання пояснювальних записок. Аналіз календарних планів роботи
|
Мечетіна Л.М.
|
3
|
Огляд новин методичної літератури, що порушують
розглянуті проблеми. Обговорення інструкції щодо ведення класного журналу.
|
Члени МО
|
4
|
Затвердження
плану роботи методичного об'єднання на 2015 -2016 н. р.
|
Члени МО
|
5
|
Календар
пам'ятних дат на 2015-2016 н. р., огляд новин художньої
та науково-методичної літератури
|
Крюк Н.В.
|
II засідання
Жовтень
№ з/п
|
Зміст
|
Відповідальні
|
1
|
Виступ з теми «Педагогічні
технології в початковій школі. Педагогічні технології Запорізької області»
|
Мечетіна Л.М.
|
2
|
Обмін думками, досвідом на
тему:»Шляхи підвищення якості освіти молодших школярів».
|
Члени МО
|
3
|
Виступ з теми:» Адаптація першокласників:проблеми та
шляхи подолання дезаптації».
|
Гречко Н.В.
|
4
|
Виступ з теми:»Формування ключових компетентностей в процесі вивчення
основних наук».
|
Крюк Н.В.
|
5
|
Проведення, взаємовідвідування та обговорення відкритих уроків у 2 та 3
класах
|
Члени МО
|
6
|
Результати взаємоперевірки робочих зошитів учнів 1-4 класів
домашніх завдань;
|
Члени МО
|
Домашнє завдання:
|
||
Підготуватися до перевірки навчальних кабінетів
|
III засідання
Січень
№ з/п
|
Зміст
|
Відповідальні
|
1
|
Виступ з даної теми «Створення ситуацій успіху на основі впровадження
диференційованого навчання в початковій школі»
|
Литвин О.Г.
|
2
|
Проведення, взаємовідвідування та
обговорення відкритих уроків у 4 класі
Обмін думками:як правильно зробити самоаналіз та аналіз уроку.
|
Члени МО.
|
3
|
Виступ на тему: «Формування
здоров’язбережувальної компетентності в учнів початкової школи».
|
Морська А.В.
|
4
|
Про шляхи
підвищення орфографічної грамотності учнів.
(Творчий обмін досвідом)
Результати взаємоперевірки
робочих зошитів.
|
Члени МО
Мечетіна Л.М.
|
5
|
Огляд навчальних кабінетів
|
|
Домашнє завдання
|
||
1
|
Підготуватись до звіту
про виконання програм
|
Члени МО
|
2
|
Поповнити навчальні
кабінети дидактичними
матеріалами, тестовими завданнями для
тематичного контролю,
матеріалами для проведення шкільних олімпіад
|
Члени МО
|
IV засідання
Березень
№ з/п
|
Зміст
|
Відповідальні
|
1
|
Виступ з даної теми «Використання дослідницьких методів у ГПД як дієвий спосіб
забезпечення творчого розвитку особистості.»
Співдоповідь: «Ігрові форми на уроках математики для розвитку
пізнавальних інтересів у учнів 1 класу».
|
Морська А.В
Гречко Н.В.
|
2
|
Відвідування та обговорення
відкритих уроків у 1 класі
|
Члени МО.
|
3
|
Моніторинг навченості учнів 4 класу та
психолого-педагогічний аналіз сформованості їх класного колективу(анкетування)
Про хід підготовки учнів 4 класу до ДПА
|
Демченко Я.В.
Литвин О.Г.
|
4
|
Виступ на тему: «Сучасні форми контролю процесу й результатів навчальної
діяльності учнів початкової школи»
|
Крюк Н.В.
|
Домашнє завдання
|
||
1
|
Підготуватись до звіту
про виконання програм
|
Члени МО
|
2
|
Поповнити навчальні
кабінети дидактичними
матеріалами, тестовими завданнями для
тематичного контролю.
|
Члени МО
|
V засідання
Травень
№ з/п
|
Зміст
|
Відпові-
дальні
|
1
|
Обмін думками, досвідом на тему : «Зв'язок між
наступністю початкової та середньої
ланки»
|
Члени МО
|
2
|
Взаємовідвідування та обговорення уроків
4 та 5 класів з метою послідовної наступності.
|
Вчителі НВК
Члени МО
|
3
|
Наслідки
перевірки техніки читання
учнів 1-4-х класів
|
Черенкова О.Є.
|
4
|
Виступ на тему: « Використання інноваційних методів навчання для
стимулювання навчально-виховного процесу»
|
Литвин О.Г.
|
Домашнє завдання
|
||
1
|
Працювати над урізноманітненням форм індивідуальної роботи з учнями
|
Члени МО
|
РОБОТА МІЖ ЗАСІДАННЯМИ
МО
№
з/п
|
Зміст роботи
|
Термін виконання
|
1
|
Орієнтовні
методики готовності дитини
до навчання в
школі.
|
Вересень
|
2
|
Участь у Всеукраїнському конкурсі знавців української
мови
ім. П. Яцика.
|
Жовтень
|
3
|
Участь у Всеукраїнському інтерактивному природничому конкурсі
«Колосок».
|
листопад
|
4
|
Участь в
міжнародному математичному конкурсі
«Кенгуру».
|
березень
|
5
|
Участь в конкурсі
з англійської мови «Гринвіч».
|
квітень
|
6
|
Відвідування уроків вихователем ДНЗ з метою
надання допомоги вчителеві в адаптаційний період
першокласників.
|
Вересень
|
7
|
Проведення
Днів відкритих дверей для батьків
|
Щочетверга
|
8
|
Створення
портфоліо першокласника.
Презентація його батькам.
|
Жовтень
|
9
|
Підготовка до засідання
круглого столу по
забезпеченню наступності в роботі
між ЗНЗ та ДНЗ.
|
Листопад
|
10
|
Участь у проведенні
відкритих уроків та
виховних заходів.
|
Протягом року
|
11
|
Організація
спільної роботи початкової
школи та пришкільного дитячого саду по підготовці
дошкільнят до навчання
в школі.
|
Протягом року
|
12
|
Анкетування
батьків майбутніх першокласників з
питань підготовки до школи.
|
Березень
|
13
|
Підготовка
та проведення тижня
початкової школи.
|
18 - 22 березня
|
14
|
Проведення шкільного
етапу предметних олімпіад.
|
Квітень
|
15
|
Підготовка
до ДПА учнів 4 класу.
|
Січень - травень
|
16
|
Обговорення
новинок методичної літератури.
|
Квітень
|
17
|
Обговорення
результатів ДПА у
4 класі.
|
Травень
|
18
|
Участь у проведенні
свят та загальношкільних заходів.
|
Протягом року
|
19
|
Дні
відкритих дверей для
вчителів майбутніх
пʼятикласників. Обмін досвідом.
|
Квітень -травень
|
20
|
Планування роботи пришкільного табору «Здоров’ятко».Літнє оздоровлення
школярів.
|
Травень
|
Графік і тематика засідань МО вчителів початкових класів (2014-2015 н.р.)
Проблемна тема:Підвищення ефективності уроку, як основної форми організації навчально-виховного процесу.
№ п/п
|
Зміст
роботи (тема уроку
чи заняття)
|
Дата виконання
|
Хто виконує
|
Інформаційне забезпечення
|
|
І засідання
Тема.
Особливості
організації навчально-виховного
процесу в початкових класах загальноосвітніх навчальних закладів у 2014-2015
навчальному році.
Мета. Вивчити основні нормативні документи, що
регламентують функціонування початкової школи. Обговорити виконання плану
роботи методичного об’єднання за
2013-2014 навчальний рік та затвердити план роботи на 2014-2015 навчальний
рік. Проаналізувати навчальні програми, підручники, зошити.
Форма проведення. Педагогічна студія
|
|||||
1
|
Аналіз роботи
шкільного методичного об’єднання вчителів початкових класів у 2013–2014
навчальному році
|
28 серпня
|
Крюк Н.В.
|
Довідка
|
|
2
|
Визначення
завдань та обговорення плану роботи на
2014-2015 навчальний рік
|
28 серпня
|
Мечетіна Л.М.
|
План роботи
|
|
3
|
Обговорення
та погодження календарних планів на І
семестр 2014-2015 навчального року
|
28 серпня
|
Мечетіна Л,М,
|
Календарні
плани
|
|
4
|
Аналіз навчальних програм та
підручників для початкової школи
|
28 серпня
|
Крюк Н.В.
Мечетіна Л.М.
|
Інформація
|
|
5
|
Обговорення
індивідуальних планів роботи вчителів шкільного методичного об’єднання
початкових класів
|
28 серпня
|
Члени ШМО
|
Індивідуальні
плани
|
|
6
|
Створення
комісії та підготовка питання на засідання педагогічної ради «Стан викладання
і шляхи вдосконалення форм і методів навчання і виховання у процесі вивчення природознавства
|
Вересень,
жовтень
|
Литвин О.Г.
Члени комісії
|
Довідка
|
|
7
|
Завдання членам методичного
об’єднання: підготуватися до дискусії на тему
«Ключові компетентності молодших школярів»
|
||||
ІІ засідання
Тема.
Використання інноваційних
технологій на уроках в початкових
класах ,зокрема проектних технологій.
Мета. Створити умови для поглиблення
знань педагогів щодо
використання інноваційних
технологій , проектних технологій
на уроках, удосконалення знань про використання інтерактивних методів роботи
у структурі уроку з превентивного навчання.
Розвивати комунікабельність. Виховувати інтерес до самовдосконалення.
Форма проведення. Дискусія
|
|||||
1
|
Відкритий урок в 1 класі Адаптація
першокласників
|
23 жовтня
|
Крюк Н.В.
|
Конспекти уроків
|
|
2
|
Адаптація першокласників до
навчального процесу
|
23 жовтня
|
Крюк Н.В..
|
Доповідь
|
|
3
|
Ігрова діяльність як одна із
провідних джерел навчання і виховання дітей.
|
23 жовтня
|
Морська Г.В.
|
Доповідь
|
|
4
|
Дискусія на тему «Ключові
компетентності молодших школярів»
|
23жовтня
|
Члени ШМО
|
Із досвіду роботи
|
|
5
|
Формування творчої
особистості школяра методом залучення до
проектної діяльності
|
23жовтня
|
Литвин О.Г.
|
Доповідь
|
|
6
|
Інтерактивні форми роботи на уроках
читання.
|
Гречко Н.В.
|
Доповідь
|
||
7
|
Аналіз результатів вводних контрольних
робіт учнів 2 – 4 класів з української
мови, математики
|
23жовтня
|
Мечетіна Л.М.
|
Довідка
|
|
8
|
Підготовка до конкурсу знавців
української мови імені Петра Яцика
|
Жовтень
|
Вчителі 2 – 4 класів
|
||
9
|
Обговорення та погодження завдань для
проведення олімпіади з математики (шкільний тур)
|
Листопад
|
Гречко Н.В.
|
Завдання олімпіади
|
|
10
|
Обговорення та погодження контрольних
завдань для дослідження рівня якості
освіти у І семестрі
|
23 жовтня
|
Мечетіна Л.М.
|
Контрольні роботи
|
|
11
|
Підготовка питання на педагогічну раду «Стан
викладання і шляхи вдосконалення форм і методів навчання і виховання у
процесі вивчення української мови в початкових класах»
|
Листопад,
грудень
|
Мечетіна Л.М.
|
Довідка
|
|
Завдання членам методичного
об’єднання: опрацювання літератури з питання «Соціальні та
індивідуально-психологічні особливості обдарованих дітей»
|
|||||
ІІІ засідання
Тема. Формування комунікативних умінь в
учнів початкових класів у
процесі навчання.
Мета.
Розвивати комунікативні вміння у молодших школярів. Представити
наочний матеріал, роздаткові картки,
дидактичні посібники учителів, Розвивати комунікабельність. Виховувати
інтерес до самовдосконалення.
Форма проведення. Семінар- практикум
|
|||||
1
|
Участь учнів
у районній олімпіаді з математики
|
1 – 10 грудня
|
Вчителі 3 – 4
класів
|
||
2
|
Відкриті уроки із використанням
власних педагогічних проблем і технологій
|
Січень –
лютий
|
Мечетіна Л.М.
Гречко Н.В.
|
Конспект
уроку
|
|
3
|
Обговорення
та погодження календарних планів на ІІ
семестр 2014–2015 навчального року
|
11січня
|
Мечетіна Л.М.
|
Календарні плани
|
|
4
|
Засідання «круглого столу» «Соціальні
та індивідуально-психологічні особливості обдарованих дітей»
|
11січня
|
Члени
методичного об’єднання
|
Із досвіду
роботи
|
|
5
|
Аналіз навчальних досягнень учнів за
І семестр
|
11січня
|
Черенкова
О.Є.
|
Довідка
|
|
6
|
Аналіз результатів контрольних робіт учнів 3 – 4 класів з української мови, математики,
природознавства.
|
11січня
|
Мечетіна Л.М,
|
Довідка
|
|
7
|
Результати роботи методичного
об’єднання в І семестрі. Моніторинг ефективності діяльності членів
методичного об’єднання
|
11січня
|
Мечетіна Л.М.
|
Довідка
|
|
8
|
Обчислювальні
навички на уроках математики.
Заняття-практикум
«Показники здорового способу життя»
|
Литвин О.Г.
Гречко Н.В.
|
Доповідь
Доповідь
|
||
9
|
Розвиток
уваги молодшого школяра.
|
11січня
|
Крюк Н.В.
|
Доповідь
|
|
Завдання членам методичного
об’єднання: підготуватися до ділової гри на тему «Створення ситуації успіху
школярів через формування ключових компетентностей»
|
|||||
ІV засідання
Тема. «Роль інноваційних технологій в сучасній освіті»
Мета.
Впровадження методу
проектів в практику роботи вчителя.
Обговорити виконання плану роботи методичного об’єднання в поточному навчальному році. Розвивати
комунікабельність. Виховувати інтерес до самовдосконалення.
Форма проведення .Ділова гра
|
|||||
1
|
Відкриті уроки та виховні заходи із
використанням власних педагогічних проблем і технологій
|
Січень –
лютий
|
Литвин О.Г.
Мечетіна Л.М.
|
Конспект
уроку, заходу
|
|
2
|
Підготовка
матеріалів до проведення декади початкових класів
|
До 1 лютого
|
Мечетіна Л.М.
вчителі початкових класів
|
План роботи декади
|
|
3
|
Підготовка
учнів до участі у районноих творчих
конкурсах
|
Січень, лютий
|
Вчителі
початкових класів
|
Творчі та
проектні роботи
|
|
4
|
Відкриті уроки
|
13 – 24 лютого
|
За планом
|
Конспекти уроків
|
|
5
|
Відкриті виховні заходи
|
13 – 24 лютого
|
Вчителі початкових класів
|
Матеріали заходів
|
|
6
|
Участь у районному творчому конкурсі
|
1 – 12
березня
|
Вчителі
початкових класів
|
Творчі роботи
|
|
7
|
Ділова гра на
тему «Створення ситуації успіху школярів через використання інноваційних
технологій.»
|
23 березня
|
Члени
методичного об’єднання
|
Із досвіду
роботи
|
|
8
|
Створення ситуації успіху у молодших школярів через впровадження
інноваційних технологій.»
|
23 березня
|
Гречко Н.В.
|
Доповідь
|
|
9
|
Міжпредметні
зв’язки як засіб інтеграції змісту початкової освіти
|
23 березня
|
Литвин О.Г.
|
Доповідь
|
|
10
|
Формування
творчої особистості в позакласній діяльності
|
23 березня
|
Крюк Н.В..
|
Доповідь
|
|
11
|
Про
результати участі учнів в районних інтелектуальних та творчих конкурсах,
спортивних змаганнях
|
23 березня
|
Мечетіна Л.М.
|
Інформація
|
|
12
|
Про
підготовку до державної підсумкової атестації в початковій школі
|
23 березня
|
Мечетіна Л.М.
|
Інформація
|
|
13
|
Обговорення
та погодження контрольних завдань (підсумковий контроль)
|
23 березня
|
Мечетіна Л.М.
|
Контрольні
роботи
|
|
Завдання
членам методичного об’єднання: підготуватися до засідання «круглого столу» -
«Моя педагогічна скарбниця: творчі пошуки та знахідки»
|
|||||
V засідання
Мета. Розвивати творчі здiбності молодших школярів, стимулювати навчально-пізнавальні інтереси молодших школярів.
Форма проведення. Круглий стіл
|
|||||
1
|
Засідання «круглого столу» - «Моя
педагогічна скарбниця: творчі пошуки та знахідки» (у рамках роботи над
проблемою)
|
29 квітня
|
Члени
методичного об’єднання
|
Із досвіду
роботи
|
|
2
|
Майстер-клас:
Ø Елементи народної гри у програмі з фізичної культури
в початкових класах.
Ø Пластичні
техніки (вітраж) на уроках образотворчого мистецтва.
Ø Здоров’язберігаючі
технології в практиці роботи вчителя.
Ø Етапи роботи
при вивченні пісні на уроках музичного мистецтва.
|
29 квітня
29 квітня
29 квітня
|
Палазюк О.С.
Морська Г.В.
Крюк Н.В.
Мечетіна Л.М.
Литвин О.Г.
|
Із досвіду
роботи
|
|
3
|
Аналіз результатів контрольних робіт (підсумковий
контроль) учнів 2 – 4 класів з читання, української мови, математики,
природознавства
|
травень
|
Мечетіна Л.М.
|
Довідка
|
|
4
|
Аналіз результатів державної
підсумкової атестації учнів 4-х класів
|
травень
|
Гречко Н.В.
|
Довідка
|
|
5
|
Аналіз рівня навчальних досягнень
учнів за результатами річного оцінювання
|
травень
|
Черенкова
О.Є.
|
Інформація
|
|
6
|
Про результати роботи методичного
об’єднання протягом навчального року. Проведення моніторингу ефективності діяльності
членів методичного об’єднання
|
травень
|
Мечетіна Л.М.
|
довідка |
Завдання методичного об’єднання на 2014 – 2015
навчальний рік:
·
забезпечувати
методичний та психолого-педагогічний супровід
стандартизації якісної початкової освіти;
·
впроваджувати
стратегії креативної освіти для формування та розвитку інноваційного потенціалу
особистості;
·
сприяти
розвитку критичного мислення, адаптованого до сучасних реалій та умов;
·
забезпечувати
особистісно-орієнтований підхід до розвитку особистості учня, індивідуальний і
диференційований підхід у процесі навчання, використовувати системний підхід до
організації роботи із здібними та обдарованими учнями, залучаючи їх до участі
у конкурсах, змаганнях;
·
створювати
відповідний психологічний мікроклімат для формування та розвитку інноваційного
потенціалу особистості, впроваджувати у практику повсякденної роботи
застосування певних стратегій з метою отримання бажаного результату;
·
використовувати
сучасні інформаційні технології, впроваджувати інтерактивні методи та методики
моніторингових досліджень якості знань і умінь учнів;
·
сприяти реалізації програми «Здоров’я через освіту» у
повсякденній роботі кожного вчителя
·
створювати
сприятливе середовище для розвитку пізнавальних інтересів кожного учня та
творчої атмосфери на уроці та в позаурочний час;
·
забезпечувати
психологічно комфортні умови для зміцнення фізичного, психічного, соціального і
духовного здоров’я дитини
Дякую за змістовний матеріал, який потрібний у роботі.
ОтветитьУдалить