Вчитель - учню



Україна – єдина країна
Перший урок у 2 класі(2014-2015 н.р.)
Місце проведення: класна кімната
Тривалість: 40 хвилин
Обладнання: Карта України, Державні символи України, пазли, таблиці, краєвиди України, міста Києва,  роздатковий матеріал.
Мета уроку:  формувати у школярів почуття ціннісного ставлення до Батьківщини;   розвивати в учнів почуття гордості за славне минуле рідного народу, наставляти на зміцнення єдності і дружби всіх народів, що проживають на території України;  виховувати патріота, який знає і поважає традиції свого народу, виховувати трудівника, люблячого свою землю, виховувати  громадянина, готового захищати свою Батьківщину;
Вислів: Всім серцем любіть Україну свою,
              І вічні ми будемо з нею.   (В.Сосюра)
ХІД УРОКУ
І.Організація класу.
Учитель:
-Доброго дня, любі діти! Ви стали на один рік старшими  і сьогодні знову прийшли до школи, у свій клас, зустрілися з друзями. То ж помандруймо у світлу і гарну країну, де здобувають нові знання, вчаться вчитися, жити і дружити. Я вітаю вас з початком нового навчального року.
( вірш про 1вересня читає учениця класу)
 II. Створення ситуації  успiху.
— Прочитайте вiрш.( на дошці)
У  всiх людей одна святиня,
Куди не глянь, де не спитай,
Рiднiша їм своя пустиня,
Анiж земний в чужинi рай.
Їм красить все їх рiдний край.
Нема без кореня рослини,
А нас, людей, без Батькiвщини.
                                                 М. Чернявський
— Про яку святиню говориться у вiршi? (Про Україну.)
— Як iнакше можна назвати цей вiрш? (Акровірш).
— Чим цiкавi для нас акровiршi? (Коли скласти першi букви кожного рядка, утворюється слово.)
— Яке слово утворилося? (Україна.)
— Тож, напевно, ви здогадалися, про що йтиметься розмова на нашому першому уроцi? (Про нашу Батькiвщину.)
III. Повiдомлення теми i мети уроку.
— Тема нашого уроку: « Україна –єдина країна».
IV. Актуалiзація знань учнiв.
— Кожна людина  найбiльше любить той край, де народилася i живе. Кожен пишається своєю рiдною землею. Завжди хоче сказати про неї найкраще. Погляньте  уважно на мапу України. Що ви знаєте про Україну?
(відповіді дітей)
_Так, це карта нашої Батьківщини. У кожному  її куточку живуть родини, батьки і діти, бабусі і дідусі, у своїх власних чи державних будинках, у маленьких чи багатоповерхових, у селах чи містах. Поруч з нами живуть люди інших національностей: грузини, вірмени, росіяни, білоруси, поляки, чехи, болгари. І всім вистачає  місця,на  всіх вистачає тепла нашої держави - України, яка і є для всіх нас спільним домом, єдиною країною.  Україна –це мати, яку не вибирають.  Україна – це пісня, яка вічна на цій землі.( Звучить пісня про Україну  Н.Бучинської  «Моя Україна»)
V.Повторення,сприймання та усвідомлення навчального матеріалу.
Учитель:
-Діти, подивіться на дошку. Ви бачите обриси якоїсь певної країни, здогадайтесь,якої?

Учень:Моя накраща в світі сторона!
             Чарівна, неповторна Україна!
             Для мене в цілім світі ти одна,
           І рідна , й мила, дорога, єдина!
Учитель:
- Це дійсно так. Щоб заповнити пазлами площину нашої Батьківщини нам потрібно виконати декілька цікавих завдань. І тоді ми отримаємо чудовий малюнок нашої єдиної України. То ж часу не гаймо, роботу починаймо.
Пазл1.( учитель читає завдання)
-Український  народ талановитий, співучий,до роботи завзятий. А ще він дуже кмітливий, на вигадки різні скорий. А ми з вами справжні нащадки наших пращурів  теж завзяті і кмітливі. Я впевнена, що ви здогадаєтесь, яким словом  потрібно закінчити кожен вірш.
1. Її обереги – верба і калина,
Найкраща у світі моя… (Україна)
2.Моя Україна – козацькая слава,
Така волелюбна і мирна…(держава)
3.Вона дорога нам, і рідна, і мила,
Бо світ перед нами широкий…(відкрила)
4.Моя Україна – це ліси і озерця,
Безмежні степи і прозорі…(джерельця)
5.Красиві пейзажі і гори високі,маленькі струмочки і ріки….(глибокі)
6.Сади чарівні, мальовничії села,
Моя Україна - це пісня….(весела)
7.Це щира, багата, як світ, її мова
 крилата, така мелодійна,…..(чудова).
- Молодці, діти! А про нашу рідну мову нам розкажуть вірші наші дівчатка.
1.Любiть Україну, як сонце любiть,
Як вiтер, i трави, i води.
В годину щасливу i в радостi мить,
Любiть у годину негоди.
2.Любiть Україну у снi й наяву,
Вишневу свою Україну.
Красу її, вiчно живу i нову,
І мову її солов’їну.

3.Гей, велика Україна
Має гори та долини,
Стави, ріки й Чорне море,
Коло берегів прозоре.
А над ними міста, села,
Наша пісня в них весела,
Це земля свята, єдина
Наших прадідів-батьків.
4.Ми, українці ,  велика родина,
Мова і пісня у нас солов’їні,
Квітне в садочках  червона калина,
Рідна земля для всіх нас – Україна.

5.Струмок серед гаю, як стрічечка.
На квітці метелик, мов свічечка.
Хвилюють, маюють, квітують поля –
Добридень тобі, Україно моя!

6.Краю мій рідний, моя сторона,
Ти для мене – найкраща у світі!
Україно моя, ти у серці – одна,
Як в віночку, барвистому цвіті.

7.Україно, ми дочки твої і сини,
Ти усіх нас любов’ю зігріла,
І шумлять кучеряві твої ясени,
Кличуть в мрію нас їхні вітрила.

8.Україно, ти рідна моя сторона.
Наші предки тут стежку топтали.
І була Україна їм – в світі одна,
То ж за неї життя віддавали.

9.Я з тобою пов’язую долю свою!
І калину, й вербу над водою,
Мову рідну, і спів солов’їв у гаю
Я люблю і горджуся тобою.
Учитель :
- Вітчизно свята,дорога Україно,
Для нас ти у світі …..(єдина)
-Ось ми і завершили це випробування. Пропоную прикріпити перший пазл на контур нашої держави.
Пазл 2.(учитель читає завдання)
-Якщо в українців запитати,що їм більше подобається-співати чи танцювати, вони скажуть, невже можливе одне без іншого?Які українські таночки ви знаєте? А найвідоміший з них? То ж затанцюймо  гопачок! Це завдання нашого другого пазла.
(Фізкультхвилинка:під музику діти танцюють гопак, не встаючи з-за парт, плещуть у долоні)
Учитель пропонує прикріпити другий пазл на мапу України.
Пазл3.( учитель читає завдання )
Вчитель:
- А зараз ми  проведемо  конкурс «Чи знаєте ви?»
1.     Столиця України. (Київ)
2.     Що означає слово «козак»? (Вершник, вільна людина.)
3.     Козацький човен. (Чайка)
4.     Найвідоміша козацька страва. (Куліш.)
5.     Обрядовий хліб, який печуть на Великдень. (Пасха)
6.     Найвища гора України. (Говерла)
7.     Найвідоміший футболіст України сучасності. (Андрій Шевченко)
8.     Грошова одиниця України. (Гривня)
9.     Приміщення, в якому жили козаки. (Курінь)
10.                       Розписані великодні яйця. (Писанки)
11.                       Найбільше озеро  України. (Синевир)
12.                       Швидкий український танок. (Гопак)
13.                        Які гори України ви знаєте? (Карпати, Кримські гори)
14.                       Яка назва головної вулиці Києва?
Вчитель: Ну що ж, молодці, ви добре знаєте історію рідного краю. Радію, що ви справжні українці.. А що треба дитині для того, щоб відчути себе справжнім патріотом України, їїгромадянином? (учні знову висловлюють свої думки).
1 учень: Добре вчитись, щоб у майбутньому оволодіти спеціальністю і приносити користь.
2 учень: Брати активну участь у житті класу і школи, відчувати свою причетність до шкільного життя і до життя країни.
3 учень:  Любити природу, берегти і примножувати її багатства: садити сади, ліси, квіти, розчищати джерельця, щоб не міліли річки. Турбуватись про майбутнє нашої держави.
1 учень: Берегти історичні і духовні пам’ятки нашого народу, не руйнувати, а вивчати і творити нову історію рідного краю.
Вчитель пропонує прикріпити третій пазл на мапу України.
Пазл4.( учитель роздає таблиці, у яких діти повинні знайти слова, що називають Державні Символи України)

с
і
к
м
л
е
л
е
к
а
п
ч
и
о
т
г
е
р
б
ц
р
п
ї
в
з
о
з
у
л
я
а
і
в
а
р
у
ш
н
и
к
п
ч
е
р
е
ш
н
я
к
о
о
в
е
р
б
а
р
у
а
ц
р
с
о
н
я
х
о
р
л
г
б
а
р
в
і
н
о
к
и
і
х
а
т
а
х
л
і
б
н
м
б
у
к
о
б
з
а
р
а
н
-Так, діти, тут багато знайомих нам слів. Державні Символи України – це Державний Прапор України, Державний Герб України, Державний Гімн України.
(Повідомлення учнів про державну символіку.)
Учень:
Прапор
Прапор – це державний символ,
Він є в кожної держави.
Це для всіх – ознака сили,
Це для всіх – ознака слави.
Синьо-жовтий прапор маєм:
Синє – небо, жовте -жито.
Прапор свій оберігаєм,
Він святиня, знають діти.
Прапор свій здіймаєм гордо,
Ми з ним дужі і єдині.

З ним навіки є народом.
Українським в Україні.

Учень:Герб
Наш герб – тризуб.
Це воля, слава й сила.
Наш герб – тризуб.
Недоля нас косила.
Та ми зросли, ми є,
Ми завжди будем,
Добро і пісню несемо ми людям.

Учень.
Гімн
Слова палкі, мелодія врочиста.
Державний Гімн ми знаємо усі.
Для кожного села, містечка, міста –
Це клич один з мільйонів голосів.
Це наша клятва, заповідь священна.
Хай чують друзі й вороги,
Що Україна вічна, незнищенна,
Від неї ясне світло навкруги.

(Звучить Державний Гімн України.)
Пазл5.( учитель читає завдання)
-Залишилось останнє завдання для вас, мої любі. Якої частинки не вистачає на мапі? Так, це південної частини нашої батьківщини, її найкращої частини. Які моря омивають південну частину нашої країни?Сталося так, що цю перлину України намагаються відняти у нас. Ми, українці, живемо з цілим світом у дружбі і мирі. Поруч з нами живуть люди різних національностей. Ми поважаємо їхню культуру, традиції, мову.Але, на жаль, не завжди так ставляться до нас.Зараз йде  терористична війна.Територію України захищають віддані патріоти країни, Ми не хочемо, щоб нашу країну ділили  на шматки ,  ми бажаємо єдності країни. За це гинуть зараз наші військові, молоді хлопці, гинуть і прості люди, мирні жителі. Але герої не вмирають,вони живуть вічно. У наших серцях, у нашій пам’ яті. Пропоную вшанувати пам ’ять загиблих людей хвилиною мовчання.
Музика посилюється
Учень. Молюсь за тебе, Україно,
Молюсь за тебе кожен час,
бо ти у нас одна-єдина, -
Писав в своїх віршах Тарас.
Молюсь,- казав він, щоб у тебе
Не було між людьми війни,
Щоб завжди було чисте небо
На нашій стомленій землі.
Щоб завше у садку смерека
Весняним квітом під вікном цвіла
І прилітали з вирію лелеки,
Щоб гомін хвиль послухати Дніпра!
 (Діти запалюють свічки)









VI. Підбиття підсумку уроку.
Учитель:
-Ви – майбутнє України. Тож своїми знаннями, працею, здобутками підносьте її культуру. Будьте гідними своїх предків, любіть рідну землю, бережіть волю і незалежність України, поважайте наш народ і нашу рідну мелодійну мову.
-Ми- єдина країна! Незважаючи на усі негаразди, що відбуваються зараз, всі ми прагнемо одного – миру, спокою, міцної та квітучої держави , чистого неба над головою.

Учитель Тернівського НВК  Мечетіна Л.М.

Комментариев нет:

Отправить комментарий